Hirdetés
Győr+
2012.03.18. 14:46

Győzni megy Le Mans-ba az Audi nyerő skótja

„Nem hiszek a szerencsében. A kemény munkában viszont igen” – írja Facebook- oldalán Allan McNish, a 24 órás Le Mans-i verseny Audi-pilótája. Ennek némiképp ellentmond tavalyi balesete, amikor előzés közben falnak csapódott. Autója borzalmasan összetört, ő mégis sértetlenül megúszta. A skót McNish új, hibrid versenygépét, az R18 e-tron Quattrót Münchenben, az Audi idei nemzetközi sajtótájékoztatóján mutatták be. A négykarikás vállalat 2011-ben ünnepelte tizedik győzelmét Le Mansban. A verseny kétszeres győztese a helyszínen nyilatkozott a Győr Plusznak.

Hirdetés

Ön versenyzett a Forma 1-ben, most pedig a Le Mans-i huszonnégy óráson indul, mit gondol, melyik a nehezebb?

Hirdetés

Őszintén szólva, a Le Mans-i verseny nehezebb az autónak és a csapatnak is. Egyetlen futam megfelel egy teljes Forma-1-es szezonnak anélkül, hogy motort, sebességváltót, féktárcsát vagy bármi mást kicserélnénk. Ha arra gondol, hogy egy Forma-1-es csapat egy teljes szezont hiba és a főbb egységek cseréje nélkül akarna befejezni…Hát, kemény munka lenne!

Autóversenyzőként milyen különbséget lát a Le Mans és a Forma-1 között?

Le Mans esetében három órát vezetünk, majd hat órát pihenünk, majd megint három óra vezetés. Ez fizikálisan és mentálisan meglehetősen megerőltető. Három óra alatt többet előzök, mint a Forma-1-es világbajnok egy szezon alatt.

Mennyit kell a huszonnégy órás futamhoz edzeni?

Nagyon sokat. Az autó nyilvánvalóan egyénre szabott, szóval kényelmes, de nagyon erős G-erő hat ránk, főleg a kanyarokban, és a folyamatos koncentrációra is fel kell készülni. Van úgy, hogy tizenhárom órát vezetünk megállás nélkül azért, hogy hozzászokjunk a terheléshez. De nem csak fizikálisan, mentálisan is fel kell készülni.

Mi a helyzet az idei versenynyel, hiszen az Audi egy teljesen új autót épített?

Igen, idén beépítettük a hibrid technológiát. Ez elég izgalmassá teszi a versenyzést, mivel ez egy teljesen új megoldás. Jelenleg a kezdeti teszteket végezzük a fejlesztésekhez. Az első benyomások nagyon jók: ahogyan az autó reagál, az extra erő, amit a hibrid technológia nyújt.

Idén is nyerhet az Audi?

Nagyon remélem! Győzni megyünk Le Mans-ba! Tisztában vagyunk vele, hogy a helyzet kiszámíthatatlan, amit a tavalyi év is bizonyít. Amikor azt gondolod, hogy minden tökéletesen működik, akkor hirtelen… Tudja, hogy van: ez Le Mans. Valami történni fog, csak azt nem tudod, hogy pontosan mi és mikor, de ettől különleges számomra, és az Audi számára is a versenyzés. Új autóval megyünk oda, megvan a képességünk a végső győzelemre, de végül Le Mans fog dönteni.

Tegyük fel, Bernie Eccle -stone holnap felhívja, hogy átcsábítsa a Forma-1-be. Mit mondana neki?

Jó kérdés… Korábban már versenyeztem a Forma-1-ben, és nem ott képzelem el a jövőmet. Jó döntés volt, hogy visszatértem az autóversenyzésbe. 2000 óta vagyok az Audinál, és azt hiszem, itt van a jövőm. Megadatott a lehetőség, hogy a Le Mans-ban versenyezzek és nyerjek. A technológia, a célok, az emberek és a mentalitásuk nagyon magas szintet képvisel. Szóval a felkérésre az lenne a válaszom: Sorry, Bernie, no!

Pelikán Andrea, Marksz András

likeold
a fb oldalunkat