Hirdetés
Győr+
2016.06.02. 08:22

Gyémántesővel ismerték el a ‘Győr márkát’

Tavaly négy győri városimázst építő attrakció szerezte meg a rangos gyémánt díjat, az idén pedig ötből öt kategóriában nyert városunk, ezzel az Országos Városmarketing Díj Gyémánt ranglista első helyezettje lett…

Hirdetés

Harminc magyarországi településről összesen 53 pályázat érkezett, amelyek egy-egy jó gyakorlatot jelentenek. „A díjazottak jó példával szolgálhatnak az ország többi települése számára, hiszen élen járnak a marketingtevékenység terén, ennek megfelelően sikeresek is.” – fogalmazott dr. Piskóti István, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a zsűri elnöke, aki hozzátette, a díj egy védjegy, egy szakmai visszajelzés, hogy a munka, amelyet az adott városban folytatnak, jó irányba tart.

 

Hirdetés

 

A győri önkormányzat már tavaly is sikeresen szerepelt, egy évvel ezelőtt a Győri Meséskönyvem sorozatot, az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált népszerűsítő kisfilmet, a Győri Balett tevékenységét, valamint a Győrkőcfesztivált ítélte példaértékű „terméknek” a zsűri. Az idén ezt a teljesítményt is sikerült megfejelni, hiszen öt győri produktum szerepelt a jelöltek között, és végül mind az öt elnyerte a rangos gyémánt díjat. Az „Egy város, ezer élmény” óriásplakát kampány a külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában, a Szent László Napok a rendezvény – esemény kategóriában bizonyult elismerésre méltónak. A Győr Bike kerékpárkölcsönző hálózatot a városfejlesztési projektek marketing programjai, kampányai kategóriában emelték ki, míg a városmárka-, városimázsépítő nem-marketing teljesítmények kategóriában két győri attrakció is elnyerte a díjat: A Győri Audi ETO KC és a Győri Filharmonikus Zenekar is fontos építőköve a város imázsának. A Magyar Marketing Szövetség célja, hogy ezek a jó gyakorlatok ne csak egyszeri lelkesedésből fakadjanak, hanem a települések tartósan törekedjenek a kreatív megoldásokra, ezért a gyémánt ranglistát az egymást követő két évben elnyert díjak alapján állítják össze. Mivel városunk 2015-ben és 2016-ban összesen kilenc gyémánt díjat szerzett, így a ranglista első helyezettjének járó üvegplakettet is elnyerte.

 

 

„A győri önkormányzat 2006 óta szisztematikus munkába fogott annak érdekében, hogy megváltoztassa a városról korábban kialakult képet. Ma már mindenki számára nyilvánvaló, hogy Győr nem csupán ipari város, de a kultúra és a sport fellegvára és a hazai turisztikai célpontok egyik legkeresettebb állomása.” – fogalmazott lapunknak Domanyik Eszter, a polgármesteri hivatal Városmarketing és Programszervezési Főosztályának vezetője. Hozzátette, az önkormányzat ebbéli törekvésében kitűnő partnerekre talált, hiszen a győri intézmények, szállásadók és turisztikai szakemberek együttműködésben tesznek a város imázsának továbbépítéséért. „A tavaly és az idén elnyert díjak is jól mutatják, hogy a város népszerűsítésén nagy csapatban dolgozunk, amelyben nem csak a fesztiválok szervezői, de a kulturális intézmények, társulatok, sőt sportegyesületek is tevékeny részt vállalnak. Ez az az összefogás, amely sikerre vezeti a várost.” Pápai Nikolett, a városháza marketing referense hozzáfűzte, igyekeznek minden olyan lehetőséget megragadni, amelyen be tudják mutatni, mi mindent kínál Győr az itt lakóknak és a hozzánk látogató turistáknak. „Fontosnak tartjuk, hogy a nagyközönség mellett a szakemberek figyelmét is felhívjuk az itt folyó munkára, törekvéseinkre. Az elmúlt években számos díjat nyertünk már, a versenyeken pedig éppen azért veszünk részt, hogy értékelhessük a szakma visszajelzéseit, amelyek újabb motivációkat, szempontokat adnak a számunkra.”

 

 

A díjátadót annak a Város- és Turizmusmarketing Konferenciának a részeként tartották, amelyen – városunk számos jó gyakorlata miatt – Győrt is előadónak kérték fel. Az előadást Jakab Petra, a városháza idegenforgalmi referense tartotta Győri városmárka – Így csináljuk mi! címmel. „Előadásomban magam is azt a széleskörű együttműködést mutattam be, amellyel együtt építjük a „Győr márkát”. Ezt jól példázza, hogy 2011-ben az önkormányzat, az egyetem és az Audi közös szlogent választott, és azóta a „Jövő Győrben épül” jelmondathoz rengetegen csatlakoztak. Bemutattam az „Egy város, ezer élmény” kampányunkat is, amelynek lényege, hogy nem szeretnénk Győr egyetlen sajátosságát kiemelni és csak arra fókuszálni, hanem éppen a sokszínűségét hangsúlyozzuk, hiszen úgy gondoljuk, városunk annyi szépséget, annyi értéket és lehetőséget rejt, hogy mindenkinek tartogat valami kihagyhatatlant.”

 

Papp Zsolt
O. Jakócs Péter

likeold
a fb oldalunkat