Győr+
2017.02.27. 12:18

Gázfröccs tévéműsor: Nincs leküzdhetetlen akadály

A Gázfröccs eddig leforgatott adásaiban még soha nem szerepelt egyetlen képkockán sem offroad autó, ezúttal azonban olyan eseményre látogatott el a stáb, ahol egyszerre legalább húsz ilyen gép taposta a sarat. A Gázfröccs 21. adásából a teszt sem maradhat ki. Ezúttal a Volvo 940-es 1998-ban gyártott modelljét és a márka egyik mostani büszkeségét, a V90-est is kipróbáltuk. Az érdekesre sikerült időutazásról szintén beszámolunk a műsorban, de szó lesz az Audi Hungaria Zrt. két szakterületéről, a jármű- és motorlogisztikáról is.

Mivel nem meghirdetett versenyre hívták kameráinkat, hanem egy születésnapi buli keretein belül rendezett laza versengésre, a szabályokat sem vették olyan szigorúan a szervezők, mint egy profi megmérettetésen. Nem csak az autókban ültek tapasztalt pilóták, a meghívottak és a pályabírók között is találkoztunk olyanokkal, akik komoly eredményeket értek el ebben a sportban. Takács János navigátorként Európa-bajnoki címet szerzett, a kategóriákról, az autókról tőle kaptunk fontos információkat, megtudtuk azt is, hogy éppen egy trial versenyen forgatunk. „Offroadban két szakág van. A trophy mezőny hosszú távon versenyez, ez lehet ötven vagy akár száz kilométer, így több órán keresztül is a pályán lehetnek a pilóták és a navigátorok, akiknek ellenőrző-pontokon kell áthaladniuk. Mindezt nehezíti, hogy közben speciális feladatokat kell teljesíteniük időre, minél kevesebb hibaponttal. A másik szakág a trial, aminek a lényege, hogy kis területen, meredek emelkedőkkel, egyéb akadályokkal tarkított pályát teljesítenek a versenyzők, itt a hibák száma és a gyorsaság dönt. A versenygépeket öt kategóriába lehet sorolni az utcaitól a proto autókig. Utóbbiakat én hegymászógépeknek hívom, hiszen nincs olyan akadály, amit ezekkel ne lehetne legyőzni. Egy Európa-bajnokságon az is ritkaság, ha valakit hibaponttal büntetnek valamiért, ott szinte csak a gyorsaság az, ami eldönti a versenyt.” A filmezés persze most sem volt elég, akármilyen veszélyesnek tűnt is offroad autóba ülni, a rali és a drift után ezt is kipróbáltuk. Az élmény felejthetetlen volt. A műsorban két különböző kategóriába tartozó kocsit is bemutatunk.