Francia varázslatTeszt: Renault Captur 1.5 dCi Zen

Győr+
2014.04.22. 12:21

Az új Renaultok szépek, kívánatosak. A francia tervezők minden egyes friss típusnak egyedi arcot adnak. Mégis a Captur kicsit ezek közül is kiemelkedik. Magasabb építésű, mégis kompakt, és kimondottan kényelmes, ugyanakkor vagány, lezser – ahogy a francia mondaná.

Már a Clio is belopta magát szívembe, mégis nagyobb volt a várakozásom a mini crossoverrel szemben. A Captur „városi terepjáró”, ami kisautó alapokon nyugszik, ezért könnyen manőverezhető a szűk utcákban és parkolóházakban, ennek ellenére nagyfiús, a szó annak az értelmében, hogy egy mérettel nagyobbnak hat. A lemezek domborulatai és az optikai nyalánkságok – küszöb, kötény dizájn, LED-es nappali fény vagy az opciós kétszínű fényezés (például narancs-fekete kombináció) – dinamikussá, egyedivé teszik. Felismerhetően Renault. Kényelmes beszállni, és négy személynek pont elég a hely odabent.

A belső anyagok látványa első osztályú. Ugyan tapintásra többről kiderül, hogy kemény műanyag, de a textúrák újszerűek. A Zen szereltségű tesztautó kívül metál fekete, belül pedig a világosszürke árnyalatait hozza. Ettől kimondottan szellős, kellemes hangulatot áraszt. A „zongoralakk” hatású felületek is szürkék, ettől a látvány modern, barátságos. Tetszett a középkonzol elrendezése is, mindent ott találtam, ahol kerestem, a rádió, a Bluetooth kihangosító, a tempomat a kormányról is vezérelhető – a digitális klímavezérlő pedig illeszkedik a hangulathoz. Csodás ötlet a 11 literes (!) megvilágított kesztyűtartó fiók. Praktikus és újszerű, ami illik a Captur stílusához. A szérialista, a középső Zen felszereltségben már bőségesen kielégít minden igényt. Ha valaki ennél többre vágyik, akkor az Intensben már alapáron kapja meg a 17”-os alufelnit, az érintőképernyős MédiNav-val és az automata klímával. Sok felszerelés a gazdaságos üzemeltetésről szól, miután a kézi váltós változatokhoz jár start-stop rendszer, és egy „eco” gomb, ami városban és tartós autópálya tempónál fogja vissza a fogyasztást.

A kipróbált Capturt 1.5 literes dCi dízelmotor hajtotta. A 90 lóerős erőforrás kimondottan halk, kulturált működésű, 90 lóereje pedig bőven elég az 1,2 tonnás autó mozgatásához. A váltó 5 sebességes manuális, a jól elosztott, finoman kapcsolható fokozatok, nem éreztetik a hatodik hiányát. Ha valaki ragaszkodna egy automata váltó szolgáltatásaihoz, akkor azt hatfokozatú duplakuplungos, EDC váltóval rendelheti meg a Zen és Intens szinthez 1.2 Tce 120 LE-s és 1.5 dCi 90 LE-s motorral. Menet közben olyan érzésem volt, mintha egy mérettel nagyobb, limuzinban ülnék. Van ereje a motornak, a futómű ideálisan hangolt a hazai utakhoz és elég csendes az utastér még nagy tempónál is. Ami pedig a fogyasztást illeti, az parádés: a fedélzeti számítógép adatai alapján és a gyakorlatban is, országúton 5 liter alatti, és a többségében városi használat mellett is, csak 5,3 liter a 100 kilométerenkénti átlag!

Fontos kiemelni, hogy ESP menetstabilizátorral és ASR kipörgésgátlóval is felszerelt modell 5 csillagos törésteszt eredménnyel büszkélkedhet, amihez a gyártó 5 év 100 ezer km, vagy 2 év km korlátozás nélküli garanciát ad. Az ára a fiatalos kis Renault-nak barátságos szinten, 3,8 milliónál indul. Egy közepes Zen felszereltségű, belépő benzines motorral szerelt változat – 0,9 literes turbós benzines 90 lóerővel– pedig 4,15 millió forintba kerül listaáron. Ezt használtautó beszámítási kedvezménnyel most további 200 ezer forinttal csökkenthetjük. Akinek pedig a tesztautó tetszett meg, olyan extrákkal, mint a digit-klíma, valamit eső- és fényérzékelő, erre már 4,39 millióért lecsaphat. Ez egy vagány ajánlat…

Kép és szöveg: Nagy Viktor