Győr+
2017.04.06. 16:31

Épül a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakasza – Fotók

Látványosan és ütemterv szerint halad a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakaszának építése –jelentette be Simon Róbert Balázs győri országgyűlési képviselő, a megyei fejlesztések miniszteri biztosa csütörtökön, az építkezés helyszínén tartott sajtótájékoztatóján.

Elmondta: a befejező 5,2 km hosszú harmadik ütemben egy új, 395 méter hosszú híd is épül a Mosoni-Duna felett, Győrszentiván-Kertváros és Győr-Bácsa között. A meder bal és jobb oldalán egyaránt ártéri hidak létesülnek, a mederhíd úgynevezett kosárfüles ívhíd lesz. A hídon a díszkivilágítás mellett kerékpárút is épül. A fejlesztés részeként három körforgalmi csomópontot alakítanak ki.

A Mosoni-Duna felett épülő 395 méter hosszú új hídnál a szerelőtér gerendarácsának, valamint berendezéseinek az építése, a segédjárom, a cölöpösszefogók, az oszlopok és a fejgerendák építése zajlik. A Bácsai csatorna feletti hídnál pedig jelenleg a pályalemez építésének munkálatai zajlanak.

 

Simon Róbert Balázs a helyszínen számolt be arról, hogyan haladnak a munkálatokkal

 

Az útépítésben jelenleg humuszolás, töltésalapozás, töltésépítés van folyamatban. A töltésalapozáshoz szükséges anyagot – homokos kavicsot, illetve töltésanyagot – a kivitelező leponyvázott tehergépkocsikkal, folyamatosan szállítja. Eddig 130 ezer köbméter töltésanyagot hordott be a munkaterületre, ami az összes anyagigény 20 százaléka.

„A lakosság megértését és türelmét kérjük a megnövekedett teherforgalom miatt” – jelezte a képviselő, hogy átmeneti kellemetlenségek nélkül nem lehet hidat és utat építeni.

Mint arról többször beszámoltunk, a három építési ütemben megvalósuló, összesen 13,4 km hosszú, Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal. Már megvalósult I. és II. ütem. Az elkerülő út M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti II. ütemet 2016. december 22. óta már használhatják a közlekedők.

 

 

„Az elmúlt két évtized legjelentősebb állami közútberuházása a Győrt keletről elkerülő út építése. Örömteli, hogy jelenleg már a befejező, III. ütem építése zajlik és az elkerülő út 2018-as átadását követően, a Belvárost jelenleg még terhelő járműforgalom jelentős része a városon kívül fog bonyolódni, csökkentve ezáltal a napjainkban gyakori torlódásokat – fogalmazott Simon Róbert Balázs. Kiemelte azt is, a Környezetvédelmi Hatóság folyamatosan készít környezetvédelmi monitoringot, s az alapján dönthetnek további környezetvédelmi intézkedésekről.

 

Koloszár Tamás

Fotó: Marcali Gábor