Az ünnepek környékén gyakoriak a csúszások és az elmaradt kézbesítések a külföldi webáruházaknál, ám a vásárlók jogai ilyenkor is érvényesek, és több lehetőségük van a reklamációra.
A karácsonyi időszakban jelentősen megnő az online rendelések száma, ami a szállítási láncokra is nagy terhet ró. Emiatt előfordulhat, hogy külföldről rendelt ajándékok csak késve érkeznek meg, vagy egyáltalán nem jutnak el a vásárlókhoz. A probléma különösen a határon túli webáruházak esetében jelentkezik gyakrabban.
Fontos azonban tudni, hogy a külföldi webshopokra, így a Temura is ugyanazok a fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak, mint a magyar online áruházakra. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók jogosultak panaszt tenni, és kérhetik a vételár visszatérítését, ha a megrendelt termék nem érkezik meg, vagy nem a leírásnak megfelelő.
Amennyiben az eladóval nem sikerül rendezni a vitás helyzetet, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság nyújthat segítséget. Bankkártyás fizetés esetén további lehetőség a bankon keresztüli visszatérítési eljárás, amelyet akkor lehet kezdeményezni, ha a kereskedő nem működik együtt.
A szakértők arra is felhívják a figyelmet, hogy a külföldi webáruházakkal kapcsolatos reklamációk és pénzvisszatérítések gyakran hosszabb időt vesznek igénybe, ezért érdemes türelmesnek lenni és minden szükséges dokumentumot megőrizni.
Mindezek ellenére a magyar vásárlók továbbra is szívesen rendelnek külföldi online áruházakból. Az olyan nemzetközi platformok, mint a Temu, 2025-re meghatározó szereplőivé váltak a hazai online kereskedelemnek, elsősorban kedvező áraik és széles kínálatuk miatt.