Hirdetés

Életrevaló

Győr+
2019.06.06. 07:40

A Ford Focus Active ugyan nagyon hasonlít a többi Focusra, mégis teljesen más a karaktere. Igazi crossover arca van. Meglepetés, hogy a lemezek alatt is felkészítették a könnyű terepezésre. Tud olyan pillanatokat okozni, amikor kicsit Marcus Grönholmnak érezhetjük magunkat...

Hirdetés

Amikor megkaptuk a tesztautót, arra gondoltunk, hogy egy automata, dízel ötajtós és egy turbós, benzines villám-kombi mutációk után nem tud újat mutatni a Ford Focus. De kellemes csalódást okozott.

Hirdetés

Külsőségek
Hiába ötajtós, és kupésan ívelt a teteje, ez nem egy normál Focus hatchback. Magasabb. A sportfutóműves társainál 40 mm-rel magasabb. Ami tekintélyes különbség. Ráadásul ez mind a hasmagasságot növeli. Végre egy kompakt, ami látványos első kötényidomai ellenére merőleges parkoláskor nem akad fenn a padkán. Szóval négy centiméter tényleg sok: kell a városban, hasznos egy mélyen barázdált földúton – és a meredekre tervezett társasházi mélygarázsokban is. Sok „városi” terepjáró megirigyelhetné ezt a tulajdonságát. Aztán ott vannak a műanyag kerékjárati ívek. Eszméletlen jól állnak a Focusnak. Olyan egységben vannak, mint amikor a méregdrága telefonunkra rátesszük a 30 ezer forintos prémium strapa-tokot. Véd és öltöztet. Nem beszélve a széria 17 colos alufelnikről, amelyeken magas oldalfalú abroncsok vannak.

Több mint látvány
A formai játék meggyőző, de mivel nem csak egy felszereltségi csomagról van szó, sok minden változott a technikában is. Az üzemmódválasztó normál, eco, illetve – a gyakran használt – sport üzemmódjait kiegészítették a „slippery” és „trail” beállításokkal. Előbbi erősen csúszós, havas vagy egyéb laza talajon kevésbé engedi kipörögni a kerekeket, segíti az elindulást. A trail pedig inkább a lendületes „terepezésre” vágyóknak jó. Ilyenkor az ESC (menetstabilizáló) engedékenyebb, a kerekek kipöröghetnek, ha éppen szeretnénk, így például kevésbé telnek meg sárral, vagy élvezetesebb lehet a túra a földúton. Parasztvakításnak tűnnek ezek az opciók, de ha a Focus Active alá nézünk, a meglepettség fog az arcunkra ülni. Egészen komoly lengőkarok, illetve védőburkolatok láthatók hátul, a legendásan jól hangolt, független futóművön. Az eltérő hosszúságú lengőkarokat egyedi méretezésű rugókkal és lengéscsillapítókkal kombinálták. Segédkerettel csillapítják a rezgéseket, és a kanyarstabilizátorok adják a betonbiztos útfogást. Ha egy ST-line Focus sportos futóműve nem tetszik, bátran ajánlom az Active kényelmes beállítású emelt rendszerét. Az ördög a részletekben rejlik, hiszen még a lengőkarok rögzítésénél használt perselyek is tervezetten heterogén anyagtulajdonságúak. Amit érzünk, az néha kihozhatja belőlünk Marcus Grönholmot…

Csak ad
A magasabb műszaki tartalom és (ki)emelt idomok mellé korrekt felszereltség is jár. LED-es menetfény és ködlámpák, nagy kerekek, valamint vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető elektronika. És tetősín, ami csak az Active verziós ötajtóshoz elérhető, egyébként csak a kombihoz. A belső kényelmet a 8 colos központi érintőképernyő és egy 4,2 colos információs kijelző a körműszerek között adja. A médiarendszer tudja tükrözni az okostelefonunkat, akár Waze is fut rajta, meg Spotify. Jelképes pénzért Bamp;O prémium hifit kapunk 10 hangszóróval és tolatókamerát. Már sokszor dicsértük a Fordok téli csomagját, itt is elérhető: fűthető első szélvédő, -mosó, kormány és ülések. Must have.

Élményautó
Hiába három henger, hiába a magasabb építés, a Focus az Focus. Az 1,5 literes benzines manuális váltóval kombinálva tudja, amit kell. Dízelesen alulról húz, és pörgethető a végtelenségig. Valójában, ha akarjuk, hármasba kapcsolva leélhetjük vele az életünket. Ha pedig okosan váltogatunk, akkor vagy a takarékosságával (akár 5 liter), vagy dinamikájával hálálja meg a törődést. Van ugyan belépőmotor, a díjnyertes 1,0 kicsivel több, mint 6 millió forintért, de a tesztben szereplő 1,5-ös is csak 6,4 millió forintért érhető el kedvezményes áron. És persze 1,5 és 2 literes dízel. Meg a 182 lóerős egyötös. De az sajnos Active-ként csak automatával kérhető. Így marad a tesztautó a tökéletes választásnak.

Kép és szöveg: Nagy Viktor

https://www.gyorplusz.hu/category/galeria/#gallery_34951-1
likeold
a fb oldalunkat