Balatonon vagy Horvátországban nyaraljunk idén?

Győr+ nimda.hu
2023.01.27. 18:10
Hirdetés

Az év indultával, sok munkahelyen előre meg kell adni a nyári szabadságok időpontját. Ebben a cikkben azt járjuk végig, hova érdemes utazni, a Balatonra, vagy Horvátországba?

Horvátország euróval és sok utazással vár

Ami a legfontosabb nyaralás szempontjából, hogy Horvátország január 1-jével belépett a schengeni övezetbe. Ez azt jelenti, nincs többé határellenőrzés, megállás nélkül átvezethetünk Horvátországba. Ez nagyon jó hír, hiszen nyáron van amikor órákat is elvisz, mire átjutunk a horvát határon. A másik jelentős változás, hogy Horvátország felvette az eurót, mint fizetőeszközt. Az euró bevezetésével jelentősen drágult az élet Horvátországban, hiszen sok kereskedő felfele kerekítette a kuna-euró átváltását.

Eddig is bele kellett nyúlnunk a zsebünkbe, ha Horvátországba utaztunk, az euró bevezetésével még drágább lett az utazás. Ha csak Magyarország mellé, a Krk szigetre utaznánk, 28 euró az autópálya díja, mely több mint 11 ezer forint átszámolva. Ha kicsit messzebb utaznánk, Puláig már 32 euró, Splittig viszont már 60 euró a horvát autópálya díja, mely önmagában 24 ezer forinttal dobja meg a nyaralási költségeket. Ha Splitből még tovább utazna egy 4 tagú család a Brac szigetre, csak komp díjra még 76 eurót fizetünk, vagyis további 30 ezer forinttal nőnek az utazási költségek. Horvátországban nemcsak az utazás drága, hanem az étkezés is. Étteremben a legegyszerűbb ennivaló a csevap, mely 4000-4400 forint átszámítva, de ha már halat ennénk jó 5 ezer forintot elkérnek egy adag ételért.

Balaton itt van a közelben

Ha nem akarunk több havi fizetést elkölteni, érdemes a Balatonon is körbe nézni. Ha a Balatonra utaznánk – Horvátországgal ellentétben – nem kell több 10 ezer forintot elkölteni autópálya díjakra, mert akár ingyenesen használható közúton is elérhető a magyar tenger. Sajnos csak kevésbé ismertt tény, de a Balaton déli partja tele van szintén ingyenesen használható szabadstrandokkal. A nimda.hu kifejezetten balatoni vízparti nyaralási lehetőségekről ír. A cikk szerint, Balatonbogláron például már napi 27 ezer forinttól bérelhetünk közvetlen balatonparti panzióban szobát, melyhez 2500 forintért kérhetünk reggelit, és félpanziós ellátásra is be tudunk fizetni.

Ami még nagyon jó balatoni nyaralási lehetőség az a kemping. Vannak teljesen újépítésű kempingek, mint mondjuk a Badacsony kemping és nagyon sok régi kempinget teljesen felújítottak már. A kempingekben az a jó, hogy a többségük közvetlen vízparti, többféle szálláslehetőség közül tudunk választani, például mobilházat, bungalót bérelhetünk, de ha szűk a pénztárca, sátorral is érkezhetünk. További érv a kempingek mellet, hogy minden kempingben van étkezési lehetőség és ide a háziállatunkat is magunkkal hozhatjuk. Balaton mellett szól még az az érv is, ha éhesek vagyunk szinte bárhol bekaphatunk egy lángost és a legtöbb étterem olcsó menüajánlatokkal is rendelkezik.

Ha idén nyaralni készülünk, érdemes ezeket végig gondolni és anyagi lehetőségeinkhez megfelelően megtervezni, hogy hova és mennyi időre utazik el a család.