A púpossal vendégszerepel a Magyarock Dalszínház
Népszerű színészekkel, Laklóth Aladárral, Csengeri Attilával, Vikidál Gyulával, Barabás Kiss Zoltánnal és Fésűs Nellyvel mutatkozik be a Győri Nemzeti Színház nagyszínpadán A púpos című új magyar musical. A Paul Feval regénye alapján készült darabot a komáromi Magyarock Dalszínház vendégjátékában láthatjuk május 28-án. Villáminterjú a szöveg - író-rendezővel, Vizeli Csabával.
Mi fogta meg a történetben?
Gyerekkorom óta nagy kedvencem Lagardére lovag meséje. A Madách Színház 2010-es musicalpályázatára (melynek döntőjébe jutottak – a szerk.) szerzőtársammal, Másik Lehellel olyan témát kerestünk, ami mindkettőnket inspirál és a közönséget is csábítja. A púpost már több filmben feldolgozták, de musicalszínpadra még nem adaptálták. A történetben minden jelen van, ami egy jó musicalhez kell: ellentétek játéka, élni akarás és gyilkosság, szerelem és gyűlölet, barátság és ármány, a jó és a gonosz vetélkedése.
„Rockszínház” lévén rockos hangzásra számíthatunk?
Elsődlegesen olyan zenés darabokat hozunk létre, amelyek magyar szerzők műveiből készültek, esetleg magyar történelmi eseményekhez kapcsolódnak. Merítünk a rockszínház hagyományaiból és alkotóműhelyként funkcionálunk. A púpos esetében ez nem érvényes, ez a darab egy nagyzenekarra írott, szimfonikus hangzással átitatott musical, melyhez nagyszabású, korhoz illő zenét készített Másik Lehel.
A történet a 18. században játszódik: Gonzague bérgyilkosokkal megöleti Nevers herceget, Franciaország harmadik leggazdagabb nemes urát, hogy elvehesse özvegyét, Aurore Caylust, és ezzel rátehesse kezét a vagyonra. A merénylet sikerül, a házasság is. A herceg lányát, a csecsemő Aurore-t azonban Henri Lagardére lovag megmenti, így Gonzague herceg nem lehet a lányra eső örökrész birtokosa. Tizenhét évvel később Párizsban feltűnik a titokzatos púpos, akiről idővel kiderül, azonos az Aurore Neverst hetedhét határon túl felnevelő – és a már felserdült lányba beleszerető – Lagardére-rel.
Zoljánszky Alexandra
Fotó: Magyarock Dalszínház