Győr+
2012.02.22. 12:51

A Pick íze és az Audi szépsége, sebessége

A hazai kézilabdázás két élklubja, a Győri Audi ETO KC és a Pick Kézilabda Zrt.egyedi megállapodást írt alá szerdán. Közös céljuk a felnőtt- és utánpótlás csapatok hazai, illetve nemzetközi eredményességének maximalizálása, és a klubok hatékonyabb működtetése.

A Pick Kézilabda Zrt. számára legfontosabb győri klub világszintű utánpótlás rendszere, amely olyan játékosokat nevelt ki, mint a világ legjobb kézilabdázójának is megválasztott, és teljes pályafutását a Győrnél töltő Görbicz Anita, vagy a mai női kézilabdázás másik nagy ikonja, Pálinger Katalin.

A nemzetközi igényeknek megfelelően mára akadémiai szintre emelkedő rendszer beépíti a gyerekek iskolarendszerébe a kézilabdázást, így akár napi 2 edzéssel képes fejleszteni a kézilabdapalánták tudását. A szegediek kiváló alapokkal rendelkeznek az utánpótlás-nevelés terén, a mai éljátékosok közül számos tehetséget neveltek ki, mint például a BL-győztes Barcelona kiválósága: Nagy Laci, vagy a jelenlegi válogatott Laluska Balázs és Buday Dániel.

„Az ETO-tól elsősorban az akadémiai utánpótlásrendszer hatékony struktúráját szeretnénk átvenni. Az együttműködés keretében az utánpótlás-igazgatókkal rendszeres szakmai látogatásokat és egyeztetéseket tervezünk, hogy áttekintsük a rendszer infrastrukturális, pénzügyi és humán szakmai hátterét.” – nyilatkozta Mezei Richárd, a Pick Kézilabda Zrt. vezérigazgatója.

A Győri Audi ETO fő célja, hogy a nemzetközi férfi versenyrendszerben évek óta jelen lévő Pick segítségével a női kézilabda versenyrendszer fejlesztéséhez szükséges know-how-t átvegye. Köztudott, hogy a férfi és női kézilabda Bajnokok Ligájának alapvető számadatai között – mint az élő és televíziós nézettség, a televíziós jogdíjak, a győztesek díjazása – tízszeres a szorzó a férfiak javára. A férfi ágazat ezen kiváló mutatói többek között az Európai Kézilabda Szövetség, az EHF hosszú távú, tudatos építkezésének tudhatók be, amelynek eredményeként idénre sikerült a Bajnokok Ligája versenysorozatnak névadó szponzorra is szert tennie.

A nemzetközi női ágazatban az ETO ősz óta kezdeményezőként lépett fel egy hasonló, tudatos fejlesztés megvalósítására, amely folyamatban rendkívül nagy segítség lesz számára a szegediek tudása.

„A Pick nagyon erős márkává fejlesztette saját klubját, és BL-versenyzőként széles körű tapasztalatot szerzett a nemzetközi porondon.”- ismerte el Kelecsényi Ernő, a Győri Audi ETO elnöke, s hozzátette. – AzETO célja, hogy a férfi kézilabda nemzetközi klubversenyeztetés tapasztalatai alapján a női ágazat eredményességét a férfi ágazatéhoz közelítse az élő és televíziós közönség létszámának növelésével, a televíziós jogdíjak emelésével, ennek következményeként pedig a BL szponzoráció és hazai klubszponzoráció fejlesztésével. A tapasztalatgyűjtés tervezett formái az elnöki szakmai egyeztetések, a Pick nemzetközi mérkőzéseinek szakmai látogatásai és nemzetközi egyeztetési lehetőségek a férfi BL elitklubjainál.”