Magyar Posta

Vám Vili magyarázza el vámkezelés szabályait

Illusztráció: Magyar Posta
Győr+
2021.08.04. 09:06

A Magyar Posta oldalán létrehozta a Vám Vili blogot. A figura a külföldi online rendelés szakértője, legfrissebb bejegyzésében a vámkezelés szabályairól írt.

„Vám Vili a külföldi online rendelés szakértője. Jártas a vámkérdésekben, amit esetleg nem tud, annak utánajár a posta vagy a NAV megfelelő felületén. Vili örömmel segít neked is!” – írta a Magyar Posta.

A bejegyzése azért is aktuális, mert nemrégiben változtak az ezzel kapcsolatos szabályok, július 1-jével az Európai Unióban megszűnt az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége.

Illusztráció: Magyar Posta

Vám Vili legutóbb arról írt, mitől automatikus a vámkezelés?

„Röviden: attól, hogy nem neked kell az adatok megadásával bajlódni, a posta mindent megcsinál helyetted. Vagy legalábbis majdnem mindent. Persze, ilyenkor jön a kérdés, hogy honnan tudja a Posta az általad rendelt termékekhez kapcsolódó adatokat?” – írta Vám Vili.

Kifejtette: „a webshop küldeményed feladásakor átadja a címedet és a küldeményadatokat az országában található postának. A feladó posta pedig ugyanezeket az adatokat továbbítja a címzett ország postájának, azaz a mi esetünkben a Magyar Postának.

Mi van akkor, ha láthatóan megkapta a Posta az elektronikus értesítéshez szükséges adatokat, de még sem kapsz értesítést?

A „láthatóan” szón van a hangsúly. Sokszor előfordul, hogy külföldi postától megkapott elektronikus adatok között nem szerepel megfelelő formátumban sem a telefonszám, sem az e-mail cím, ezért az automatikus rendszerben nem indul el az értesítés. Hiába van rajta a címiraton ez az adat, mivel a rendszer automatikus, nincs lehetőség a címiratok egyesével történő átvizsgálására.”

A vámkezelésről bővebb információt ITT is közölt a Magyar Posta.

Kapcsolódó témák: #Magyar Posta | #online rendelés |