Objektív felelősség: most már nemcsak a késéseknél, hanem a kocsiösszeállításoknál is!

Győr+ Illusztráció: Marcali Gábor
2025.11.02. 18:15

November 1-jétől kiterjeszti visszatérítési rendszerét a MÁV-csoport: a jövőben a késések mellett már a kimaradó vasúti kocsik miatt is járhat kártérítés az utasoknak.

A Dunakeszi Járműjavító kényszerű leállása a MÁV-csoportot is nehéz helyzetbe hozza.

Vasúti kocsijaink karbantartása lelassult, így hamar kimerül az a tartalékflotta, amelyből a hirtelen műszaki meghibásodás vagy baleset miatt kivont vasúti kocsikat eddig pótolni tudtuk. Ezért fordulhat elő olyan eset, hogy valaki egy bizonyos – például IC – kocsiba vált jegyet, ám az adott kocsi végül nem található a szerelvényben. Az utas számára azonban mindez természetesen nem vigasz. Épp ezért november 1-jétől az objektív felelősség elve alapján, 72 órán belül automatikusan visszaadjuk a helyjegy árát mindazoknak, akik online felületen vagy applikációban vették a jegyüket, de a fenti helyzettel szembesülnek az utazásuk megkezdésekor. (A papíralapú jegyek visszatérítése továbbra is az e-mailes, telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatainkon keresztül lehetséges.) Nem számít, hogy külső, a MÁV-csoporton kívüli okból következik be a 20 percet meghaladó késés vagy marad ki egy vasúti kocsi a szerelvényből, csak az utassérelem számít, amelyért a MÁV-csoport kér bocsánatot. Nemcsak szóval, hanem tettel: pénzvisszatérítéssel most már a nem teljesülő kocsiösszeállítás esetén is” – mondta el Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.

Forrás: MÁV-Csoport

Kapcsolódó témák: #késések | #MÁV-Csoport | #vonat |