Ezekre kerestünk rá az interneten 2025-ben

Győr+ Fotó: Freepik
2025.12.22. 14:49

A dubai csokit ugyanúgy kerestük, mint a Hunyadi sorozatot, a Sziget fesztivált, Pamkutyát, vagy épp azt, hogyan kell csókolózni. A Google toplistája szerint az emberek egyszerre vágytak a különlegességre, a klasszikusokra és a könnyed szórakozásra.

Mit árul el a Google a 2025-ös keresésekről?

Évről évre a Google közzéteszi „Year in Search” összegzését, amely megmutatja, milyen témák foglalkoztatták leginkább az embereket. A 2025-ös lista jól tükrözi a hazai és nemzetközi kulturális, sport és szórakoztató eseményeket, miközben rávilágít a felhasználói érdeklődés változásaira. Az oldalon nemcsak a globális, hanem közel 60 ország adatainak vizsgálata is elérhető, így átfogó képet kaphatunk az év legnépszerűbb kereséseiről. A Google Kereső több mint húsz éve segíti a felhasználókat a gyors információszerzésben. A „Year in Search” adatai alapján jól látszik, mely társadalmi, kulturális és sportesemények iránt nőtt meg leginkább az érdeklődés 2025-ben az előző évhez képest.

A magyar internetezők kedvencei

Magyarországon a filmek között a hazai kasszasikerek, például a Futni mentem és a Hogyan tudnék élni nélküled mellett több klasszikus történet modern feldolgozása is népszerű volt. A Nosferatu, a Frankenstein és a Superman is helyet kapott a toplistán. A sorozatok közül a nagyszabású történelmi produkció, a Hunyadi lett a legkeresettebb, miközben a Squid Game: Nyerd meg az életed és Az aranyifjú is sok figyelmet kapott. A televíziós műsorok terén a Pokoli rokonok vezette a listát, de a Házasság első látásra, az Exek csatája és különböző tehetségkutatók is hatalmas nézőszámot vonzottak.

A zenei keresések élén a nagy fesztiválok és a hazánkba látogató világsztárok álltak: a Sziget, az EFOTT és az Imagine Dragons koncertek iránt volt a legnagyobb érdeklődés, de Pitbull 2026-os fellépése már most rengeteg keresést generált. 2025-ben több ismert személy halála is jelentősen felkeltette az emberek figyelmét. A legtöbben Kálloy Molnár Péterre, Kathi Bélára és Ferenc pápára kerestek rá. A sportesemények közül a nemzetközi futballmeccsek, a FIFA-klubvilágbajnokság, valamint a Tour de Hongrie, a Tour de France és a Wimbledon voltak a legnépszerűbbek.

A gasztronómia iránt érdeklődők a hagyományos ünnepi receptektől a különleges finomságokig mindent kerestek: a húsvéti kalács, a pavlova és a dubai csoki is a top találatok közé került. A „Miért…”, „Mi…” és „Hogyan… kezdetű keresések listái pedig azt mutatják, milyen sokféle kérdés foglalkoztatta a magyarokat a hétköznapi jelenségektől az életmóddal és közélettel kapcsolatos témákig. Olyan kérdések is felmerültek, mint hogy hogyan aludjunk el, hogyan gyógyuljunk ki a traumából, és miként lehet előnyugdíjba menni.

Hogyan állítják össze a listát?

A „Year in Search” toplistái a Google Trends anonim, statisztikailag feldolgozott adatai alapján készülnek. A duplikációk és spamek kiszűrése után kerülnek a rangsorba a 2025-ös keresések, figyelembe véve a „trending” kereséseket is. Ezek a listák nemcsak a leggyakrabban keresett kifejezéseket mutatják, hanem a valós érdeklődési irányokat is, így átfogó képet adnak az év felkapott témáiról. A Google adatai alapján tehát jól látszik, hogy a magyar közönség figyelmét idén a könnyed szórakozástól a komoly társadalmi és kulturális kérdésekig rengeteg minden lekötötte. A részletes toplisták a Google Year in Search oldalán érhetők el.

Kapcsolódó témák: #adatok | #internet | #kedvenc |