Kármán András, a Tisza Párt gazdaságpolitikusa arról beszélt a Bloombergnek, hogy a bőkezű adókedvezményeket jelentősen csökkentenék a Magyarországra jövő külföldi multinacionális vállalatok esetében, különösen a német autógyárakét.
A Bloomberg szerint a Tisza visszavágná a külföldi multinacionális vállalatok adókedvezményeit, érintve a német autógyártókat, köztük a BMW-t, a Mercedes-Benzt, valamint a Volkswagent is.
Kármán úgy fogalmazott, hogy a jelenlegi rendszer „túlzottan a külföldi multikra épül”, miközben más ágazatok, például a bankok és a kiskereskedelem, extra terheket viselnek.
Kármán András, a Tisza vezető gazdaságpolitikusa a portálnak nyilatkozott arról, hogy céljuk a különadók fokozatos csökkentése a költségvetésben. Elmagyarázta, hogy ha ezek a külföldi cégek Magyarországra költöznek, évekig „nem fizetnek közvetlenül adót”, akkor sem, ha munkahelyeket teremtenek.
Az Erste Bank jelzáloghitel-részlegének volt vezetője szerint ha ez megváltozna, akkor az „igazságosabbá tenné az adóterhek eloszlását a különböző ágazatok között”.
Többek között a Nemzetközi Befektetési Ügynökség (HIPA) vezetője reagált Kármán András szavaira.
„Lehet, hogy mások igen, de én nem tudnám és nem is szeretném elképzelni Kecskemétet a Mercedes, Debrecent a BMW vagy Győrt az AUDI nélkül”
Joó István hozzátette: „a társasági adókedvezmény az EU-s szabályok alapján minden beruházó vállalatot megillet, nem lehet különbséget tenni magyar és nem magyar között”. Hozzátette, a kis- és középvállalatok még nagyobb arányú támogatást is igénybe vehetnek, így szó sincs arról, hogy a magyar szereplők hátrányt szenvednének.
Joó szerint a kedvezmények elvétele súlyos versenyhátrányt jelentene Magyarország számára a befektetési versenyben.