Győr+
2017.03.29. 08:55

Megújult a Család- és Gyermekjóléti Központ Lajta úti irodája

A 2016-ban életbe lépett jogszabályi változások következtében minden járásszékhely, így Győr is köteles olyan Család- és Gyermekjóléti Központot működtetni, ahol a családok segítése és a gyermekjóléti szolgáltatások egymásra épülve működnek. Most 75 millió forintból újult meg a Lajta úti iroda az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásában.

Az intézkedés kiemelt célja, hogy csökkenjen a veszélyeztetett gyermekek száma, és a gyermekekkel ne történjen visszaélés a családon belül. Ezt a feladatot Győrben a Család- és Gyermekjóléti Központ Hatósági Csoportjának esetmenedzserei látják el.

Győr hagyományosan erős szociális hálót tart fent, odafigyel az idősekre, a gyermekekre, és a családokra egyaránt. Az idén több olyan európai uniós támogatást élvező fejlesztést valósítunk meg, épületet újítunk fel, vagy bővítünk szolgáltatást, amely a szociális és egészségügyi területhez kötődik. Örömteli, hogy ezek sorában a Család- és Gyermekjóléti Központ egyik fontos egysége is megújulhatott, a munkavégzést hatékonyabbá tevő eszközökkel gyarapodhatott.” – fogalmazott dr. Somogyi Tivadar alpolgármester.

A beruházás során a Lajta u. 18. szám alatti ingatlanban több mint 200 négyzetméternyi belső terület újult meg. Megtörtént az épület teljes akadálymentesítése a parkolótól kezdve a járdán át a bejáratig, de kialakították az akadálymentes WC-t, a helyiségekben számozott információs táblákat, az ügyfélszobákba és az asszisztensi pultba pedig indukciós hurkot helyeztek el. Az energiatakarékosság jegyében megtörtént az iroda hőszigetelése, fűtéskorszerűsítése és a nyílászárók cseréje is.

Új irodabútorokat és informatikai eszközöket vásároltak a Központ számára, melyek egy része a Mónus Illés úti és a Szigethy Attila úti telephelyekre került. A projekt során két személygépkocsival is gazdagodott a Központ, amelyek a fokozottan veszélyeztetett gyermekek ügyének felkarolását segíti, hiszen az esetmenedzseri munka része a rendszeres családlátogatáson és a család saját lakókörnyezetében való segítésen túl a krízishelyzetekben való gyors és hatékony ügyintézés is. A fejlesztéseknek köszönhetően két fővel nőt az esetmenedzserek száma.