HELYSZÍNI Sanghajból: Világpremier Keanu Reevessel

Győr+
2013.04.19. 08:01

Keanu Reeves, az ünnepelt hollywoodi filmszínész és rendező is vendége volt Sanghajban a Volkswagen konszern új modelljei atraktív bemutatásának. Pénteken este volt a júniustól Győrött gyártott Audi A 3-as limuzin világpremierje is. A kínai helyszínről számol be tudósítónk.

A Sanghaji Autóshow előestéjén a nemzetközi sajtó képviselőinek, a forgalmazóknak, a kereskedőknek mutatták be a világon már 550 ezer embert foglalkoztató Volkswagen konszern új modelljeit, melyeket a Shanghaji Autóshow rendezvényen is kiállítanak.

 

Látványos performance keretében gurultak be egyenként a prémium szegmens új autói. A rendezvényt annak a shanghaji gyárnak a színháztermében tartották, ahol többek között a Volkswagen, az Audi és a Skoda különböző típusai készülnek. Ebben az üzemben 29 ezren dolgoznak, de Kínában sok gyárat működtet – vegyesvállalat formájában – a konszern.

 

Az alkalmi színpad díszlete interaktív fehér, kék és szürke kockákból, dobozokból, téglatestekből állt. Virtuálisan és valóságosan is mozgott a háttér. A modern, dinamikus muzsikát Leslie Mandoki szerezte.

 

Pazar programok kötötték le az érdeklődök figyelmét az autók bemutatása között. Rögtön Kína kedvenc zongoraművésze, Lang Lang kezdte el a programot, később a világhírű kínai cirkuszművészet akrobatái léptek színre. A trambulinon pedig olyan produkciót tapsoltak a nézők, melynek a láttán mindenkinek elállt a szava.

 

Nem történt ez másképp akkor sem, amikor az autócsodák bevonultak. Az érződött, hogy minden márka kivételesen jó kapcsolatot akar kiépíteni Kínával, a bókoknak nem volt se szeri, se száma. Egyértelműen kiderült, hogy a gazdasági érdek messze a politika és az ideológia fölött áll. Kína hatalmas piac, aki ott nyerni tud, az győztes lesz, aki kiszorul, az nem sokáig maradhat komoly tényezője a nemzetközi autóiparnak.

 

Konceptautókat és 1 liter alatti fogyasztású kocsit is bemutattak a sanghaji rendezvényen. Az új, minden idők legkényelmesebb Bentley-je például 322 kilométeres sebességgel is száguldani tud, e mellett fölöttébb szép és, rengeteg luxussal gyártják.

 

Az új Bugattiból mindösszesen nyolcat szerelnek majd össze, ennek 408,8 kilométer a végsebessége. A Bugatti szerepel Keanu Reeves amerikai filmszínész rendezőként jegyzett új filmjében, A tajcsi emberében. Ebből az alkalomból a rendező is eljött a sanghaji showra.

 

 

 

A laza és oldott filmcsillagot természetesen mindenekelőtt a hölgyek fogadták nagy ovációval. Reeves pedig tudta, mit illik csinálni egy ilyen bemutatón. Agyba-főbe dicsérte a Volkswagen konszern minden márkáját.Elmondta azt is, hogy most éppen egy Porschére vár.

 

A Skoda az új SuperB-vel mutatkozott be nyilvánosan. Az Audi pedig a győri autóval rukkolt elő. Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának az elnöke nyilvánosan is nagy jövőt jósolt a szerinte formájában is rendkívül igényes, innovatív, s a világ csúcstechnikáját működtető A3-as limuzint. A kocsit fotósok hada várra, sokan megcsodálták, s fotózkodtak vele, mint egy sztárral.

 

Ismeretek az Audi A3-as limuziról

A3 Limousine modelljével az Aud világszinten is a legnagyobb piaci szegmensben, az alsó-középkategóriájú limuzinok mezőnyében jelenik meg tavasszal. A dinamikus négyajtós modell az A3 sorozat minden erényét felsorakoztatja, a következetes könnyűszerkezetes építés eredményezte kedvező saját tömegétől erős és gazdaságos motorjain át, egészen infotainment- és vezetői segédrendszerei számos high-end megoldásáig. A sorozat csúcsmodelljeként a 221 kW (300 LE) teljesítményű S3 Limousine szerepel majd a kínálatban olvasható az Audi hivatalos közleményében a kocsiról.

 

A külső dizájnt elemezve azt írták le:

Az Audi A3 Limousine igazán sportos egyéniségű. Formavilága minden részletében precízen kidolgozott és stílusos, harmonikus átmenetet képez a hagyományos „háromdobozos” („three-box”), nálunk lépcsőshátúnak hívott koncepció és a kupék jellegzetes filozófiája között. „Tornádóvonala” („Tornado Line”) határozottan kiformált fénytörési élként fut végig egész oldalán. Karosszériája első és hátsó túlnyúlása egyaránt igen rövid, a négyajtós modellt így 4,46 méteres teljes hosszúsága mellett 2,64 tengelytáv jellemzi.

„Dinamikavonala” („Dynamic Line”) a küszöbök felett intenzívebben emelkedik, a felületek domborúbbak, a sárvédők pedig szélesebben ívelnek, mint az A3 sorozat többi modelljén. Az A3 Limousine 1,80 méterével 11 milliméterrel szélesebb, mint az A3 Sportback, míg magasságában (1,42 méter) kilenc milliméterrel marad el testvérétől.

A négyajtós újdonság motorházfedele kontúrjaiban, illetve lökhárítói, légbeömlő nyílásai és „singleframe” hűtőrácsa vonalaiban szintén önálló utakat jár. Hátsó légterelője a csomagtér-fedélbe integráltan jelenik meg, a hátsó lámpák pedig széles és karcsú formájukkal a far szélességét hangsúlyozzák, s kívánságra LED-technikával is rendelhetők. Már közvetlenül a piaci bevezetéstől kínálja az Audi a teljes-LED fényszórókat is, amelyek innovatív technikájukkal és markáns megjelenésükkel szintén az A3 Limousine karakteres megjelenését szolgálják.

Az új limuzin tömege az 1.4 TFSI motorral mindössze 1.250 kilogramm. A csekély saját tömeg és a magas fokú szilárdság szolgálatában az Audi az utascella számos helyén alkalmaz nagyszilárdságú, úgynevezett formaedzett acélt, míg a motorházfedél anyaga alumínium. A karosszériaszerkezetet kiemelkedő merevség, magas fokú ütközésbiztonság és színvonalas akusztikai kényelem jellemzi.

Az utastér és a motorok tervezése során szintén a következetes könnyűszerkezetes konstrukció szigorú elvárásai érvényesültek, a négyhengeres erőforrás íg alig nyom többet 100 kilogrammnál.

Az Audi A3 Limousine európai piaci bevezetésére motorpalettáján három négyhengeres erőforrás sorakozik. Ezek teljes egészében új fejlesztésű konstrukciókként az Audi számos gazdaságosságnövelő műszaki megoldását felsorakoztatják, köztük a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, az innovatív hőmenedzsment és az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) technikáival. A motorok és sebességváltók választéka a későbbiekben tovább bővül majd, többek között két új belépő

 

A 2.0 TDI teljesítménye 110 kW (150 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 320 newtonméter. E technikával az orrában az A3 Limousine álló helyzetből 8,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 220 kilométer/óra. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 4,1 liter, amihez kilométerenként 107 gramm széndioxid kibocsátása tartozik.

Az 1.4 TFSI esetében a fő jellemzők 103 kW (140 LE) és 250 newtonméter. Az átmeneti hengerlekapcsolás rendszere (cylinder on demand; COD) az alacsony terhelési tartományokon önműködően leállít két hengert. Az 1,4 literes erőforrás átlagfogyasztása 4,7 liter 100 kilométerenként, míg széndioxid-kibocsátása kilométerenként 109 grammra adódik. A 0 – 100 kilométer/órás sprint ez esetben is 8,4 másodpercet igényel, a csúcssebesség pedig szintén 217 kilométer/óra.

Az 1.8 TFSI motor 132 kW (180 LE) teljesítményt és 250 newtonméter forgatónyomatékot produkál, s high-end technikák sokaságát sorakoztatja fel, köztük az égéstérbe illetve a szívócsőbe irányuló kettős befecskendezés rendszerét. A 100 kilométer/óráig tartó sprint 7,3 másodperces értékével, illetve a 235 kilométer/óra végsebességgel ez az erőforrás igazán sportos menetteljesítményekkel büszkélkedhet. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 5,6 literre, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 129 grammra adódik.

Sebességváltóként motorváltozattól függően a hatfokozatú manuális vagy az S tronic szerepel az A3 Limousine hajtásrendszerében. A kettős tengelykapcsolós váltómű gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül kapcsolja fokozatait, s a váltókarral vagy kívánságra a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel is vezérelhető. Automatizált üzemmódjának „D” menetprogramja a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében működik, míg az „S” móduszban valamelyest magasabb a váltásokhoz tartozó fordulatszám. Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer „efficiency” állásában az S tronic sebességváltó az üzemanyag-fogyasztást tovább mérséklő szabadonfutó üzemmódot is kínál.

 

Az Audi A3 Limousine által piaci szegmensében elfoglalt „pole pozíció” jelentős mértékben igényes futómű-konstrukciójának köszönhető. Ennek alapjául finoman kiegyensúlyozott tömegeloszlása szolgál, amely motorváltozattól függően nagyjából 60:40 arányú az első és a hátsó tengely között. Mindegyik erőforrás 12 fokban hátrafelé megdöntve kerül a motortérbe, miközben az első felfüggesztés és tengelyvonal jelentősen előretolva kaphatott helyet.

Az alumínium segédvázhoz csatlakozó első felfüggesztések McPherson-rendszerű konstrukciók, alumíniumágyazású alsó háromszög-lengőkarral. Az elektromechanikus szervokormány finom visszajelzések mentén, s kimondottan gazdaságosan dolgozik együtt a különböző vezetői segédrendszerekkel. Az acél segédvázra épülő, négykaros hátsó felfüggesztésekben a rugók és a lengéscsillapítók egymástól különválasztva helyezkednek el. Az „Ambition” és „S line” kivitelek sportfutóműve 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát.

Az Audi A3 Limousine 16 – 18 col peremátmérőjű kerekeken gördül, de a quattro GmbH kínálatában 19 colos keréktárcsák is szerepelnek. Az első féktárcsák belső szellőzésűek.

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) a szintén elektronikus szabályzású differenciálzár-hatású funkciót is magában foglalja, amely a tempós kanyarvételek során a belső íven gördülő kerék enyhe fékezési beavatkozásaival fokozza az A3 Limousine vonóerő-átadási képességeit, illetve mérsékli alulkormányozottsági hajlamát.

 

A legapróbb részletek iránti szenvedélyes figyelmesség határozza meg az Audi A3 Limousine utasterének hangulatá -olvasható a közleményben. . A beltér vonalait és felületeit egyaránt letisztult tervezés jellemzi, a szélvédő alatt pedig széles ívmotívum halad végig. A műszerfal lendületes formáival kifejezetten karcsú benyomást kelt, miközben a középkonzol enyhén a vezető felé fordul. A vezetőinformációs rendszer (FIS) extraként színes kijelzővel is kérhető, amely részletes háromdimenziós grafikákkal jeleníti meg adatait.

Az „MMI Radio” szintjétől az MMI kezelési rendszer a műszerfalból elektromosan kiemelkedő monitorral egészül ki. Kezelőfelülete a középső alagút konzolján kapott helyet. Az elektromechanikus rögzítőfék egyszerű gombnyomással aktiválható. A kormánykerék kiviteltől függően három- vagy négyküllős, s igény szerint alul lapított karimával, multifunkciós gombokkal és sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel is rendelhető. Kívánságra előre sportülések is kaphatók, amelyek az „Ambition” felszereltségi szinten az alapkivitelt bővítik, itt az integrált fejtámlával kiformált „S” sportülések szolgálnak extraként színvonalas alternatívával.

Az utastér színvilága – fekete, „Titánszürke”, „Pashminabézs” és „Gesztenyebarna” – az adott felszereltségi szinthez igazodik. A kéttónusú „Audi design selection Lasszóbarna” egy igazán exkluzív színösszeállítás. Az A3 Limousine Ambition számára rendelhető „S line” sportcsomag esetében az utastér alaptónusa a fekete. A kárpitanyagok palettáján különböző szövetfajták, szövet-műbőr kombináció, a „Milano” bőr, illetve a gyöngynappa bőr és Alcantara kombinációja sorakozik.

A hosszú tengelytávnak köszönhetően a hátul utazók is bőséges térkínálatot és kényelmes be- illetve kiszállást élvezhetnek. A csomagtartó 425 literes és az extrafelszerelésként rakodónyílással is rendelhető hátsó üléstámlák lehajtásával még tovább növelhető. A csomagtér-fedél a kireteszelését követően önműködően felemelkedik.

Akárcsak az A3 család többi tagja, az A3 Limousine szintén az új moduláris infotainment-rendszert (MIB) alkalmazza, amelynek csúcsán 64 GB kapacitású SSD merevlemezével és DVD-meghajtójával, illetve fejlett egészszavas hangvezérlésével az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer áll. A nagyfelbontású, hét col képátlójú monitor részletes, háromdimenziós grafikák formájában jeleníti meg térképeit. Az „MMI Navigation plus” rendszere Bluetooth-csatlakozáson keresztül integrálja a mobiltelefonokat és a külső mobil lejátszókat. A kezelőfelületen a központi nyomó/forgatógomb az „MMI touch” funkcióval kiegészülve fejlett „touchwheel” kezelőelemmé lépett elő, tetején betűk, egyéb írásjelek és számok beírásához kínálva praktikus érintés-érzékeny felületet.

További igényes infotainment-modul a digitális rádióvétel (DAB+), a mobiltelefonok és az autó külső antennájának kényelmes kapcsolatát biztosító „Audi phone box”, valamint a „Bang amp; Olufsen Sound System”. Utóbbi 705 wattos erősítője 5.1 hangzással összesen 14 hangszórót vezérel, az első ajtók mélysugárzóinak szegélyét pedig LED-technikájú fénycsövek világítják meg.

Az „Audi connect” koncepciója mindazon technikákat gyűjti egybe, amelyek a vezetőt autójával, az internettel, környezeti infrastruktúrával és a közlekedés többi résztvevőjével kötik össze. Az Audi most még vonzóbbá tette rendszerét, amelynek internetkapcsolata immár ahol csak lehetséges, a szupergyors LTE szabvány szerint zajlik. Az eddigi UMTS-modult így az LTE-telefonmodulja váltja fel, akár 100 MBit/s letöltési sebességet is lehetővé téve az autóban.

Az „Audi connect” integrált WLAN-hotspotja révén zavartalan lehetőséget kínál az utasok számára az internetezésre és elektronikus levelezésük intézésére. A vezetőnek pedig az Audi testre szabott online-szolgáltatásait hozza el az autóba, a Google Earth és a Google Street View képeivel kiegészített navigációtól az „Audi Verkehrsinformationen online” közlekedési hírein át, egészen az „Audi music stream” okostelefon-alkalmazásig. A széles palettát hír- és információs szolgáltatások teszik teljessé. A Facebook és Twitter online közösségi oldalak megfelelő járműves alkalmazásban képezik az infotainment-koncepció részét, s a felolvasó-funkciót előre elkészített modulokkal dolgozó, praktikus szövegszerkesztés egészíti ki.

Az A3 Limousine-ban mutatkozik be az „Audi connect” új szolgáltatása, a parkolóhely-információ, amely a vezető által megadott úti cél környezetében szolgál a parkolókra, parkolóházakra és mélygarázsokra vonatkozó útmutatásokkal. Ahol lehetséges, a szabad helyek számát illetve a díjakat is kijelzi, az adott parkolási lehetőség címe pedig közvetlenül vehető át navigációs célként.

Az új Audi A3 Limousine széles körű szériafelszereltséggel jelenik meg a kínálatban. A passzív biztonsági visszatartó rendszerek között a vezető térdlégzsákja is szerepel. A vezetőinformációs rendszer (FIS) színes kijelzője az „Ambition” és az „Ambiente” felszereltségi szinteken a sebességfokozat-ajánlás funkciójával kiegészített gazdaságossági programot, valamint a pihenő-ajánlási funkciót is tartalmazza.

Az „Ambition” felszereltségi szint mindezeken túl 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákat, sportüléseket és az „Audi drive select” szabályzórendszerét is magában foglalja. Az „Ambiente” kivitel sebességszabályzó rendszert, a LED-technikájú belső világítás csomagját és hátsó parkolássegítő rendszert is kínál. Mindezt az Audi igényes kényelmi extrafelszerelések kínálatával teszi teljessé, például a panoráma-üvegtető, a komfortkulcs, az állóhelyzeti fűtés vagy éppen a xenon-fényszórókra épülő „adaptive light” világítás formájában. Utóbbi az „MMI Navigation plus” navigációs rendszerrel együttműködve a választott útvonal adatait is felhasználja az út minél hatékonyabb megvilágítása szolgálatában.

Az extrafelszerelésként kínált vezetői segédrendszerek szintén a felsőkategória színvonalát hozzák el az A3 szegmensébe. Az „adaptive cruise control” (ACC) rendszere 150 kilométer/órás tempóig önműködően tartja a kívánt követési távolságot, de a vezetői segédrendszerek több technikát is tartalmazó csomagjával együtt szabályzási tartománya egészen 200 kilométer/óráig is bővíthető. Az S tronic sebességváltóval együttműködve az ACC az alacsony sebességtartományokra araszoló (Stop amp; Go) funkciót is kínál.

Az „Audi side assist” hátsó radarérzékelője a sávváltási manővereket felügyeli, míg az „Audi active lane assist” az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segíti, szükség szerint akár az elektromechanikus szervokormány enyhe korrekciós beavatkozásaival is. Az „Audi active lane assist” videokamerája jut főszerephez a különböző közlekedési táblák felismerő funkciójában is. A kényelmes parkolás high-end megoldásaként szolgál a környezeti megjelenítéssel működő parkoló-asszisztens, amely az úttal párhuzamos, illetve arra merőleges állású parkolóhelyek esetében egyaránt teljes egészében átveszi a kormányzás feladatát a vezetőtől.

További high-tech opció az „Audi pre sense basic” biztonsági rendszere. A „pre sense front” fokozat az „adaptive cruise control” berendezésbe integráltan működik. Ráfutásos baleset veszélyét érzékelve meghatározott fokozatokban figyelmezteti a vezetőt, s szükség esetén önműködő vészfékezést aktivál. Az „Audi pre sense front” 30 kilométer/óra alatt közel maximális lassulással csökkenti az A3 Limousine sebességét. Amennyiben mégis bekövetkezne a baleset, a másodlagos ütközésvédelem asszisztens-rendszere előzi meg hatékonyan a jármű esetleges ellenőrizetlen továbbhaladását.

A3 Limousine modelljével az Audi a világ legnagyobb verseny jellemezte piaci szegmensébe, az alsó-középkategóriájú limuzinok mezőnyébe lép be.

 

Németországban és számos további európai piacon a nyár végére érkezik a négyajtós újdonság a márkakereskedőkhöz. Az 1.4 TFSI változat alapára várhatóan mintegy 25.000 euró körül alakul majd.

Néhány hónappal az Audi új limuzinjának bemutatkozását követően érkezik a sorozat csúcsmodellje, az S3 Limousine. 2.0 TFSI aggregátja 221 kilowattot (300 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig 380 newtonméter. A nagyteljesítményű négyhengeres erőforrás a legkorszerűbb gazdaságosságnövelő műszaki megoldásokat vonultatja fel, a kettős benzinbefecskendezéstől, a hengerfejbe integrált kipufogó-leömlőn és az „Audi valvelift system” szelepvezérlésen át, egészen a hőmenedzsment rendszer forgóelemes résvezérléséig.

Az Audi S3 Limousine az S tronic sebességváltóval 4,9, a manuális váltóművel pedig 5,3 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika. A négyhengeres, turbófeltöltésű aggregát az S tronic és a manuális sebességváltóval 100 kilométerenként 6,9 illetve 7,0 liter benzinnel is beéri, kilométerenként 159 illetve 162 gramm széndioxid kibocsátása mellett. A quattro összkerékhajtás rendszerében gyors működésű lamellás tengelykapcsoló osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között (a megadott értékek előzetes adatok).

A sportfutómű 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. A 18 col peremátmérőjű keréktárcsák mögött nagyméretű, elöl 340 milliméter átmérőjű tárcsával szerelt fékek dolgoznak. Az elektromos rásegítésű progresszív kormányzás folyamatosan változtatja áttételét, a középállás körül kevésbé, míg nagyobb bekormányzási szögek mentén közvetlenebb aránnyal. Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer ez esetben a szériafelszereltség része, az „Audi magnetic ride” csillapítás-szabályzás pedig extraként áll rendelkezésre.

Külső megjelenésében a csúcsmodell elsősorban lökhárítói, „singleframe” hűtőrácsa, légbeömlő nyílásai, külső visszapillantó tükrei házai, küszöbborításai és hátsó légterelője módosításairól ismerhető fel. A diffúzorelem a négy krómozott kipufogóvéget is magában foglalja. Utasterében az S3 Limousine első sportülésekkel (extrafelszerelésként „S” sportülésekkel), szürke műszerszámlapokkal, fekete háromdimenziós hatású dekorbetétekkel várja vezetőjét és utasait – tartalmazza a szakmai sajtóanyag.

A helyszínen Rupert Stadler azt is elmondta: A limuzint Magyarországon kezdik el gyártani. Az üzem kapacitása évente maximum 125 ezer autó lesz. Értesüléseink szerint az alapára 25 ezer euró körül mozog.

Martin Winterkorn, a Volkswagen elnöke is szívesen fotóztatta magát az A3-as limuzinnal.  Zárszavában elmondta: a cégcsoportnak már 100 üzeme van a világon, 12 modell típusait gyártják, alkalmazottaik száma pedig 550 ezer.

 

Korábban

 

Nagy várakozás előzi meg Kína legjelentősebb iparvárosában, Shanghajban az Audi A3-as limuzin világpremierjét. Az autó a szombati autóshow keretében mutatkozik be a nagyközönségnek, a nemzetközi sajtó munkatársai ma este láthatják először a piros csodaként emlegetett győri kocsit.

 

Június 12-én várhatóan Orbán Viktor miniszterelnök, valamint a Volkswagen konszern és az Audi AG vezetői indítják el Győrben az A3-as limuzin sorozatgyártását. Ez a jármű lesz az első, melyet a nagyszabású, 900 millió eurós járműgyárfejlesztés eredményeképpen már teljesen Győrben szerelnek össze.

 

A fejlesztés több mint 2100 új munkahelyet teremt, hangsúlyozta Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője Sanghajban. Elmondta: a munkatársak felét már tavaly felvették. A beruházással teljessé vált az autógyártás vertikuma városunkban, nem kell többet Ingolstadtból Győrbe szállítani a lakkozott, kész karosszériát. Minden főalkatrész a kisalföldi megyeszékhelyen készül.

 

A limuzin A3-assal az Audi a legnagyobb piaci szegmensben, az alsó-középkategóriájú limuzinok között méreti meg magát. Az előszéria gyártása már hónapok óta folyik, s természetesen a győri munkatársak készítették el azt az autót is, melyet a szokásos látványos körítéssel, imázszenével mutatnak be a csaknem 20 millió lakost számláló metropoliszban, a felhőkarcolóiról ismert Shanghajban.

 

Az autószalonra a világ minden részéről érkeztek újságírók. A sok újdonság közül nagy várakozás előzi meg a kategóriájában csúcsmodellnek számító győri limuzin premierjét.

 

A Volkswagen konszern – melynek az Audi AG is a része – nem várja meg a hivatalos szombati bemutatót, hanem a meghívott újságíróknak már szombaton este lesz módjuk megcsodálni a Rába-partján születő, valóban magyar autót.

 

Úgy tudjuk, hogy este Martin Winterkorn professzor, a Volkswagen konszern, illetve Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke leplezi le a nemzetközi multinacionális cégcsoport legújabb büszkeségét. Az eseményre sztárok érkezését is ígérik.

 

A rendezvényre négy magyar újságírót is meghívtak, már a helyszínen vagyunk. A szálloda bárjában összefutottunk Leslie Mandokival, az ismert zenész tizennyolc tagú csapatával érkezett a kínai eseményre. Mándoki elárulta, hogy ő a pénteken este is felcsendülő A3-as limuzin imázszene szerzője.

 

– Kipróbáltam az autót, egyszerűen csodás – lelkendezett Mándoki, majd hozzátette: szíve szerint valami érzelmes, romantikus dallamot komponált volna, hiszen számára ma is szinte felfoghatatlan, hogy 1975-ben kényszerűségből elhagyott hazájában jelenleg ilyen prémiumkategóriás autót gyártanak, ráadásul ő írhatta az új modell muzsikáját.

 

– A zene mozgalmas, a lehető legmodernebb, s izgalmas lesz, akár az autó – jegyezte meg Mándoki.

 

A magyar újságírók Shanghajban csütörtökön egy szecsuáni vacsora keretében találkoztak a városban dolgozó magyar audisokkal is.

 

A limuzin bemutatójáról helyszíni tudósításban számolunk be.

 

 

gyorplusz.hu