Elmaradt ünnepi rendelések: így kaphat visszatérítést a vásárló

Győr+ Fotó: Freepik
2025.12.25. 15:18

Az ünnepek környékén gyakoriak a csúszások és az elmaradt kézbesítések a külföldi webáruházaknál, ám a vásárlók jogai ilyenkor is érvényesek, és több lehetőségük van a reklamációra.

A karácsonyi időszakban jelentősen megnő az online rendelések száma, ami a szállítási láncokra is nagy terhet ró. Emiatt előfordulhat, hogy külföldről rendelt ajándékok csak késve érkeznek meg, vagy egyáltalán nem jutnak el a vásárlókhoz. A probléma különösen a határon túli webáruházak esetében jelentkezik gyakrabban.

Fontos azonban tudni, hogy a külföldi webshopokra, így a Temura is ugyanazok a fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak, mint a magyar online áruházakra. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók jogosultak panaszt tenni, és kérhetik a vételár visszatérítését, ha a megrendelt termék nem érkezik meg, vagy nem a leírásnak megfelelő.

Amennyiben az eladóval nem sikerül rendezni a vitás helyzetet, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság nyújthat segítséget. Bankkártyás fizetés esetén további lehetőség a bankon keresztüli visszatérítési eljárás, amelyet akkor lehet kezdeményezni, ha a kereskedő nem működik együtt.

A szakértők arra is felhívják a figyelmet, hogy a külföldi webáruházakkal kapcsolatos reklamációk és pénzvisszatérítések gyakran hosszabb időt vesznek igénybe, ezért érdemes türelmesnek lenni és minden szükséges dokumentumot megőrizni.

Mindezek ellenére a magyar vásárlók továbbra is szívesen rendelnek külföldi online áruházakból. Az olyan nemzetközi platformok, mint a Temu, 2025-re meghatározó szereplőivé váltak a hazai online kereskedelemnek, elsősorban kedvező áraik és széles kínálatuk miatt.

Kapcsolódó témák: #jog | #kárpótlás | #késés | #vásárlás | #webáruház |