A fővárosi kormányhivatal szerdán, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a vásárlók érdekében megkezdte a csomagküldő szolgálatok ellenőrzését.
Budapest Főváros Kormányhivatala az eljárást azzal indokolta, hogy az utóbbi időszakban egyre több fogyasztó panaszkodik a csomagküldőkre. A kormányhivatal mint fogyasztóvédelmi hatóság a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium utasítására kezdte meg az érintett cégek ügyfélszolgálatai működésének átfogó ellenőrzését.
Vizsgálják többek között azt, hogy eleget tesznek-e a fogyasztóvédelmi előírásoknak, különösen a panaszkezelési és tájékoztatási kötelezettségnek – írták. A közlemény szerint a kormányhivatal a korábbi panaszokat is kivizsgálja és megteszi a szükséges intézkedéseket a vásárlók jogainak biztosítása érdekében.
A karácsonyi időszakra tekintettel a fogyasztók védelme érdekében a kormányhivatal kiemelten kezeli ezeket a panaszokat, ennek érdekében létrehozta a [email protected] e-mail-címet, ahol az érintettek egyszerűen megtehetik a bejelentéseiket – tették hozzá.