A győri vállalatvezetés szerint a következő évben is csökkenni fog a dolgozói létszám. A nyugdíjba vonuló munkavállalókat nem pótolják, a határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják meg, és a fluktuáció során távozók helyére sem vesznek fel új dolgozókat - írja az Economix.
A gazdasági szakportál abból az évértékelő interjúból közölt részleteket, amelyet a győri Audi elnöke a Kisalföldnek adott.
A győri Audi-gyár vezetése szerint a nemzetközi autóipari környezet létszámcsökkentést és visszafogottabb bérszabást tesz szükségessé, ugyanakkor Michael Breme szerint az elektromobilitás lassabb térnyerése, a kínai márkák agresszív terjeszkedése és a globális vámok – nem jelentik azt, hogy a győri gyár veszélyben lenne.
Példaként említette, hogy a Q3 új generációja kiemelkedően sikeres, a gyár kapacitását is meghaladja a kereslet, a járműgyártásban akár újabb rekord is születhet az idei évben.
A motorgyártás terén viszont korántsem ilyen jó a helyzet. Ezzel kapcsolatban az elnök elmondta: azoknak a munkatársaknak, akiket ideiglenesen nem tudnak a motorgyárban foglalkoztatni, ajánlanak más munkahelyet a járműgyárban, így a fizikai állomány számára tudják biztosítani a foglalkoztatást. Ugyanakkor nem minden munkatársuk él ezzel a lehetőséggel, hiszen sokuk immár több mint 25 éve épít motorokat, nehezen, vagy nem vált a járműgyártásba. “Megértjük ezt is, hiszen a járműgyártás sokban különbözik a motorgyártástól. Vannak tehát olyan kollégáink, aki másfelé orientálódnak a munkaerőpiacon.” – tette hozzá.
“Mindent megteszünk annak érdekében, hogy új projekteket hozzunk Győrbe. Ennek érdekében optimalizáljuk költségeinket és struktúráinkat is. Kevesebb munkatárssal kell ugyanazt, vagy még jobb teljesítményt nyújtanunk.
A következő években nem fog nőni az Audi Hungaria munkaerőállománya, inkább csökkenéssel számolunk.
A demográfia mentén a nyugdíjazásokat nem pótoljuk, és a határozott szerződéseket sem hosszabbítjuk meg. Ugyanez a helyzet a fluktuációval, ezt sem pótoljuk. Ez kell ahhoz, hogy a jövőben is versenyben tudjunk maradni. Különösen fontos a hatékonyságnövelés az indirekt munkahelyeken, ugyanis az ezekkel kapcsolatos személyügyi költségek is terhelik az előállított termékeink, szolgáltatásaink eladási árát. Vannak lehetőségeink felkészült, nagy tapasztalattal bíró, rugalmas csapattal és modern gyárban hatékonyan dolgozunk. Nem tartok a jövőtől, de tudom, hogy nem lesz egyszerű.” – fogalmazott.
Várhatóan csökkenni fog a béremelések dinamikája is. “Mára a vállalat bérszínvonala meghaladja nem csak a magyarországi átlagos autóipari bérszínvonalat, hanem jóval magasabb, a legjobban fizető magyar vállalatok bérszínvonalánál is. Jövőképességünk érdekében ez az aktuális bérszínvonal nem tartható hosszú távon. Ha maradna a korábbi béremelési dinamika, vállalatunk gazdaságossága jelentősen csökkenne, termékeinket és szolgáltatásinkat túlságosan drágán tudnák csak előállítani.” – emelte ki Michael Brehme, aki hozzátette: a szakszervezettel jó a kapcsolatuk és tisztességes bértárgyalásokra számít.
Az Audi elnökének természetesen voltak jó hírei is. “A motorgyárhoz kapcsolódik egy új beruházásunk, az MEBeco, egy kisméretű elektromos hajtás gyártásának a bevezetése. A termelésindítást 2026 első félévére tervezzük. Ez a hajtás fajta a VW konszern több márkájának modelljeibe is készül majd. Ez bizakodásra ad okot a tervezett darabszámokat illetően, mivel, az aktuális piaci előrejelzések szerint a vevők várják ezeket a kisebb erőforrásokkal szerelt, kisebb méretű és kedvezőbb árú elektromos autókat.”
“Az bizonyos, hogy 5 év múlva még mindig gyártani fogjuk a harmadik generációs Audi Q3-at és a CUPRA Terramart, illetve akkor már tudni fogjuk, hogy mi lesz a következő modell a győri járműgyárban. Azt gondolom, hogy ez nagy valószínűséggel már egy elektromos autó lesz. Az is biztos, hogy a motorgyárban öt év múlva is fogunk még az elektromotorok mellett belső égésű motorokat is építeni. A szolgáltatói területünkön pedig széles spektrumot fogunk lefedni, komplex „end to end” szolgáltatói csomagot nyújtunk majd a VW konszernnek.
“A mostani helyzetben az a célunk, hogyha nem is bővülünk, de megtartjuk piaci részesedésünket. Ami a potenciálokat illeti, Észak- Amerika ilyen régió és ígéretesnek látjuk a Dél-Kelet ázsiai ország piacát is.”
Forrás: kisalfold.hu / economix.hu