Új fejezet a hazai médiában: A Blikk és a Kiskegyed is az Index kiadójához került
Október 31-én érkezett be a cégbíróságra az a bejegyzési kérelem, amely szerint a Ringier Hungary Kft. egyedüli tulajdonosa az Indamedia Network Zrt. lesz. Az Indamediához tartozik többek között az Index, a Femina, a Dívány, a port.hu és a Totalcar is. Az eladás tényét pénteken 11 órakor jelentették be a Ringier dolgozóinak. Az Indamedia közleményt adott ki az akvizícióról – jelent meg a hír a HVG oldalán.
Történelmi pillanat
Az Indamedia Network a magyar médiapiac egyik legnagyobb szereplője, tulajdonosai Vaszily Miklós és Ziegler Gábor, az igazgatóságban pedig Starcz Ákos is helyet kapott.
Ahogy arról a 24.hu megemlékezik: a Blikk napilapot 1994 óta a svájci Ringier kiadó magyar leányvállalata forgalmazza Magyarországon. 2014 és 2022 között a Ringier Axel Springer Magyarország Kft. adta ki a lapot, majd a Ringier AG kivásárolta a német Axel Springer részesedését. Ezt követően a bulvárlap és online kiadása ismét teljes egészében a svájci kiadó magyar leányvállalatához tartozott, amelyet most az Indamedia vásárolt fel.
A Ringier Hungary felvásárlásával az Indamedia a printpiacon is meghatározó tényezővé válik – írja a HVG. A kiadóhoz tartozik többek között a Blikk, a Vasárnapi Blikk, a Kiskegyed, a Blikk Nők, a Glamour, valamint tematikus és digitális lapjai, így a Kiskegyed Konyhája, az Auto Bild, a kiskegyed.hu, az EgészségKalauz.hu, a Rúzs Online és a recepttár.hu is.
A Ringier Hungary és az Indamedia képviselői is nyilatkoztak
Marc Walder, CEO Ringier: “A digitális szektorban betöltött vezető pozíciójának és erős piaci múltjának köszönhetően az Indamedia ideális helyzetben van ahhoz, hogy felgyorsítsa médiamárkáink átalakulását, és sikeres jövőt biztosítson számukra. Ez egy nagyon jó megoldás a Ringier Csoport és a magyarországi médiamárkáink számára. Magyarországi médiaportfóliónk eladása stratégiai döntés, amely csak erre az országra korlátozódik. Lehetővé teszi számunkra, hogy erőforrásainkat a meglévő európai és afrikai piacunkra összpontosítsuk.”
Kovács Tibor ügyvezető igazgató, Ringier Hungary: „Ez a tranzakció egy fontos új fejezetet nyit a korábbi Ringier médiamárkák életében. Az Indamediával ezek a kiadványok olyan tulajdonosra tesznek szert, amely már bizonyított a magyar piacon és amely nemcsak a növekedésüket, de az újságírói kiválóság megtartását is biztosítja. Nagyon büszke vagyok csapataink elkötelezettségére és az évek során elért eredményeire, hiszen ők tették ezeket a márkákat közismertté. Személy szerint teljes mértékben elkötelezett vagyok a zökkenőmentes átmenet biztosítása mellett.”
Ziegler Gábor társtulajdonos, vezérigazgató, Indamedia: „Az Indamedia ezzel a tranzakcióval fontos mérföldkőhöz ért növekedési stratégiájában. A Ringier Hungary felvásárlása révén egy eredményesen működő, az Indamediához hasonló méretű, a piacon erős pozíciókkal rendelkező médiavállalat kerül a cégcsoporthoz, melynek sikeres márkái meghatározó szerepet töltenek be a hazai médiapiacon, úgy print, mint online és rendezvény területen. Úgy gondolom, hogy az eddig külön-külön is komoly nyereséget termelő két médiavállalat munkatársainak közös munkája napi szinten még több élményt, információt és megalapozottabb tudást fog nyújtani az olvasóknak, felhasználóknak, nézőknek, illetve azoknak, akik személyesen látogatnak el rendezvényeinkre. Ezáltal az Indamedia a jövőben a jelenleginél is jobb esélyekkel fog versenyezni nemcsak a hazai, hanem a globális versenytársakkal is.”
A változás nem érinti a Profession.hu-t és a Ringier Sports Media Group részét képező Sportal.hu sportplatformot sem – írja az Index.