Az új késési biztosítás első hónapjai azt mutatják, hogy a MÁV-csoport pontosságjavító intézkedései már most éreztetik hatásukat: a kifizetések összege és gyakorisága alacsonyabb a korábbi késési statisztikák alapján prognosztizáltnál.
A 10 miniszteri vállalás keretében elindított késési biztosítás nyár eleji bevezetése óta az elmúlt, szűk 5 hónapban több, mint 760 ezer esetben, mintegy félmilliárd forint értékben fizette vissza a MÁV a jegyár felét utasainak, miután a járatuk (vonatuk vagy buszuk) 20 percnél többet késett.
“Természetesen egy vasutasnak, volánosnak minden késés sok, de a kép teljességéhez hozzátartozik, hogy ez az összeg elmarad azoktól a számításoktól, amelyek a 2024-es főszezon késési adataira alapoztunk: a kérdéses időszak jegyárbevételének mindössze 1,3%-át tette ki. A késések számát és arányát ugyanis igyekszünk többféle tudatos beavatkozással csökkentetni: például a gyorsabb utascserét segítő szektorálás bevezetésével, a járműfordulótervek optimalizálásával, a fejpályaudvari tolatások minimalizálásával, illetve legfőképpen a nagyteljesítményű mozdonyok szolgálatba állításával és a lassújelek felszámolásával. Ez utóbbiak kedvező hatása már az idei nyári főszezon, javuló késési adataiban is megmutatkoztak” – írta közleményében Hegyi Zsolt a MÁV-csoport vezérigazgatója.
“A késési biztosítás az utas felé bocsánatkérés, nekünk, a MÁV-csoportnál dolgozóknak pedig ösztönzés, hogy a különféle késések okát minél pontosabban megértsük, és a rendelkezésünkre álló eszközökkel mindent elkövessünk a visszaszorításukért. Hamarosan beszámolok arról, milyen további intézkedéseket hajtunk végre a pontosság javításáért!” – zárta sorait Hegyi Zsolt vezérigazgató.
Forrás: MÁV-csoport