Az augusztusi margitszigeti telt házas világpremier után október 21-én 19 órakor városunkban debütál a Győri Filharmonikus Zenekar 3D-s multimédiás előadása, a Magic of Vivaldi – A négy évszak című szuperprodukció.
A lenyűgöző, valós térhatású vizuális térben, Velence korokon átívelő mélyrétegei soha nem látott intenzitással bomlanak ki Vivaldi mágikus művére, A négy évszak akkordjaira az Audi Arénában. A Győri Filharmonikus Zenekar idei évadának kiemelt innovációja és projektje bekerült a bérletes kínálatba is. „Meg kell mozgatni az energiánkat, tehetségünket, hogy ez kooperáció, közös vállalásunk sikeres legyen, és lenyűgözze közönségünket kedden az Audi Arénában. Soha nem látott produkcióval készülünk!” – emelte ki Fűke Géza, a társulat igazgatója.
A mindenki által ismert és szeretett zenemű egy keretjátékba ékelődik, 1725-ben egy különleges hajó futott be Velence kikötőjébe. Fedélzetén egy küldemény: Antonio Vivaldi frissen nyomtatott kottája, A négy évszak – egy mű, amely örökre átírta a zeneirodalom történetét. Három évszázaddal később, 2025-ben ennek az eseménynek állít emléket a lenyűgöző, vizuális koncertélmény, a 3D-s multimédiás előadás. A fiatal zeneszerzőt Bogányi János kelti életre.

„Vivaldi csodálatos ruhában, vörös hajával lobogtatja a kottákat, a táncosokkal való viszálykodás után indul A négy évszak történése. A zeneszerző egyszerre ünnepelt, királyi rangú művész lesz, mert akinek ebben a korban nyomtatott kottája van, az bizony a legfelső kategória volt. Mivel a Négy évszak egy negyven perces zenemű, egész estés előadásként nem állná meg a helyét, úgyhogy az előadás első húsz perce Vivaldi egyik operájának sűrítményéből áll össze, melyben ezt a királyi pillanatot is bemutatjuk” – árulta el a világpremier rendezője, Bogányi Tibor. A karmester a művészeti vezetővel, Zászkaliczky Ágnes festőművésszel a produkció mindenegyes elemét ecsodás zenére helyezték, erre épül Bati Nikoletta harminckét jelmeze és a lélegzetelállító látvány is, a Budapest Táncszínház művészei minden évszakban külön kollekcióban tűnnek fel.

Vivaldi mágiája abban rejlik, hogy háromszáz év után ismaradandót alkotott, hegedűversenyét mindenki ismeri és szereti. Az előadás koncertmestere, Homoki Gábor életében gyerekkora óta fontos szerepet játszik e mű, köszönhetően édesapjának, mindig is vágya volt, hogy a teljes négy tételt egyben előadja. A Concerto Armonico Budapest koncertmestere és hegedűszólistája most először, ámde annál nagyobb örömmel dolgozik együtt a Győri Filharmonikus Zenekarral, mint mondja, a társulat nyitott az instrukcióira, a barokk művel kapcsolatos izgalmas meglátásaira.
A nagy győri bemutatkozás előtt Vivaldi népszerűségéről kérdezték a hegedűművészt a Tv2 péntek reggeli műsorában, a Mokkában. „A későbbi zeneszerzőkre nagy hatással volt a barokk nagy mester, rengeteget merítettek eredeti ötleteiből” – válaszolt a műsorvezetők kérdésére Homoki Gábor szólista.
A négy hegedűversenyből álló mű nemcsak a legtöbbször játszott, hanem valószínűleg a legtöbbször eltáncolt alkotás is a világon. Nagyon sok koreográfust megihletett ez a vérpezsdítő muzsika. Most a Budapest Táncszínház művészei, Földi Béla igazgató és Zachár Lóránd koreográfus vezetésével teremtik újjá a barokk mesterművet. A Mokka című műsorban az előadás fő mondanivalójáról is szó esett. „A zenei világot a Győri Filharmonikus Zenekar, a mozgásművészetet a Budapest Táncszínház képviseli. Az előadás fő mondanivalója számomra, hogy vigyáznunk kell az európai kultúránkra, környezetünkre, a gyönyörű, ámde süllyedő Velencére, hogy mindezt az értéket átadhassuk a következő generációnak. Előadásunk nagyon őszinte, finom asszociációkat tud generálni a nézőkben, mindeközben összekapcsolja az érzékszerveinket, megérinti a lelkünket és a szívünket” – összegzett a pénteki adásban Földi Béla igazgató.
