A Lajta út és Ikva utca sarkán lévő gyalogátkelőhelynél egy napon belül két személyi sérüléssel járó baleset is borzolta a kedélyeket a városban. A két sérült súlyos, de stabil állapotban került kórházba.
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság sajtóosztálya az esettel kapcsolatban elmondta: „A gyalogosok mindkét alkalommal szabályosan, a számukra kijelölt átkelőhelyen haladtak át.” A 24 órán belül elgázolt két járókelő esete a jelzőlámpák fontossága mellett, óvatosságra inti a közlekedésben résztvevőket. Információink szerint a Lajta–Ikva úti csomópont biztonságossá tétele érdekében már megkezdődtek a tervezési folyamatok.
Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezetének igazgatója, Máthé-Tóth Péter a jelzőlámpákkal kapcsolatban arról tájékoztatott, hogy az adatok alapján és a biztonságérzet növelése érdekében az idei programtervük szerint tervezik a csomópont átépítését. Nemcsak a Lajta út–Ikva utca csomópont és szervizútjai, hanem a Lajta út–Cuha utca csomópont is jelzőlámpát kap a műszaki tervek alapján.

Máthé-Tóth Péter azt is hozzátette, hogy a tervek kivitelezése során történő átalakításokkal nem zárható ki, hogy a mellékutak felől bizonyos irányokba nem lesz lehetőség például balra kanyarodni. Több kritikus kereszteződés és nehezen belátható zebra és útvonal van Győrben, amelyek úgynevezett baleseti gócpontként szerepelnek a köztudatban. Ezeket a pontokat gyűjti össze, rendszerezi és frissíti a KSH interaktív baleseti térképe.
Az oldalon beállítható szűrők segítségével tájékozódhatunk arról, hogy hol, mennyi súlyos baleset történt, illetve arra is rá tudunk keresni, hogy ezeket milyen típusú járművel okozták. Hat év eseteit vizsgálva az is kiderül, hogy a legtöbb baleset péntekenként történik.
Győrben például ilyen az Ipar út–Balassi utca kereszteződése, a Kodály Zoltán út–Kuopio park – ahol a gyalogost még egy középsziget is védi – de említhetnénk a Zrínyi utca és Dr. Petz Lajos utcai kereszteződést is.



A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság sajtóosztálya kifejtette: „A több forgalmi sávos utakon kijelölt, jelzőlámpával nem biztosított gyalogos átkelőhelyek a kockázatosabbak. Míg az egyik sávon közlekedő gépjárművezető megáll és elsőbbséget ad a gyalogosnak, addig a másik sávon érkező gépjármű mellette továbbhalad, elütve a kijelölt átkelőhelyen haladó személyt.”
Statisztikai adatok tekintetében sem túl biztató a helyzet, mert vármegyénkben ez év júliusáig 44 gyalogos szenvedett balesetet, közülük 26 Győrben, és hárman életüket vesztették.