Ezer új autóbusz beszerzését ígérte meg Lázár János miniszter a közelmúltban. Az akkori információ illusztrációjaként kitakart márkajellel és távolról fotózott járműveket ábrázoló fényképet is mellékeltek. A győriek közül sokan felismerték, hogy a győri Kravtex Ceredobuszairól van szó.
Csütörtökön délután a társaság közleményben jelentette be: 131 vadonatúj Credibus-t ad át nyár közepéig a vezető magyar buszgyártó Kravtex-Kühne Csoport a MÁV Személyszállítási Zrt.-nek. Az első járművek a Balaton térségében már forgalomba is álltak. Ez a kezdő lépés az ezer busz beszerzésére tett ígéret megvalósításában.
A Credókat Győrben és Mosonmagyaróváron gyártják, a megrendelés 500 munkahely megőrzéséhez járul hozzá, és 100 hazai beszállítónak ad munkát.
A gyártótól megtudtuk: a csúcskategóriájú magyar buszok mindegyike klimatizált, akadálymentes, valamint utastájékoztatóval, kamerarendszerrel, utasszámlálóval, telefontartókkal, USB-töltőpontokkal és WiFi routerrel felszerelt.

A nemzetgazdaság szempontjából fontos előny, hogy a 131 Credobus vételára több mint 1 milliárd forinttal alacsonyabb a külföld típusokéhoz képest, ráadásul a takarékos buszok mindegyike 2 millió forint értékű üzemanyagot takaríthat meg évente.
A Mosonmagyaróváron és Győrben készülő járművek legtöbb komponensét a Credobus önállóan állítja elő, illetve Magyarországon gyártatja. Ezáltal a buszok vételár-arányos magyar értékhányada eléri a 70-75%-ot.
A festett-fényezett önhordó vázszerkezet és több ezer beépülő fém alkatrész a mosonmagyaróvári Kühne gépgyárban készül, míg az összeszerelés a győri autóbuszgyárban történik.

A 131 busz nagy többsége már a pályázat kiírásakor készen volt. A Kravtex nagy kockázatot vállalt akkor, amikor még szó sem volt a pályázatról, s nem lehetett tudni a közlekedésfejlesztés irányait, további stratégiáját. A munkaerő és az infrastruktúra rendelkezésre állt, s e miatt úgy döntöttek: nem küldenek el munkatársakat, nem állnak le a gyártásról, akkor sem, ha jelenleg nincs megrendelés. Bíztak abban, hogy a közúti közlekedés megújításában szerepet játszhatnak jó minőségű, színvonalas magyar buszok.
869 busz még hiányzik az ígért ezerből, erre új pályázatot ír ki a szaktárca. Úgy tudjuk erre is pályázik a Ktravtex, mely folyamatosan fejleszt.