Fizetési felszólítás a távhődíjjal tartozóknak

Győr+
2011.08.10. 16:47

Ismét fizetési felszólítás küld hátralékos ügyfeleinek a GYŐR-SZOL Zrt. Ezúttal a távhőszolgáltatás díjával elmaradók kapnak lehetőséget arra, hogy még következmények nélkül fizessék meg adósságukat. Akik a felszólítás ellenére sem rendezik hátralékukat, számíthatnak a szolgáltatás korlátozására.

A GYŐR-SZOL Zrt. lakossági és közületi partnerei is fizetési meghagyást és a tartozás lehetséges következményeire figyelmeztető fizetési felszólítást kapnak a következő napokban. A lakáscélú ingatlanokban élő magánszemélyek összességében mintegy 500 millió forint távhő-szolgáltatási díjjal tartoznak. A hátralékosokon belül 58 fogyasztó elmaradása meghaladja a 800 ezer forintot, ami hosszabb idő alatt halmozódott fel, s amely adósságot többszöri felszólítás, vagy jogi eljárás ellenére sem fizettek meg. Amennyiben ők a felszólítólevél hatására sem kezdik meg hátralékuk rendezését, ingatlanaikban a GYŐR-SZOL korlátozza a melegvíz-szolgáltatást, amennyiben ennek jogszabályi és műszaki feltételei adottak.

A folyamatban lévő fizetési meghagyásos eljárások mellett fizetési felszólítást kapnak a távhődíjjal adós intézmények, gazdasági társaságok, közületek is. Ők – ideértve a költségvetési szerveket, intézeteket is – összességében 140 millió forintot nem fizettek meg határidőre. A nyilvántartás szerint 60 üzemi fogyasztó halmozott fel 200 ezer forintnál nagyobb hátralékot. Ha felszólítás ellenére sem rendezik tartozásukat, arra kell felkészülniük, hogy az általuk használt ingatlanokban a fűtési idény kezdetével sem indul meg a távfűtési szolgáltatás.

Az üzemi fogyasztók csoportján belül az elmúlt években jelentős adósságot halmoztak fel az állami, vagy megyei önkormányzati szektorba tartozó intézmények. Ennek összeg meghaladja a 85 millió forintot. Esetükben – éppen a lakosság zavartalan ellátásának biztosítása érdekében – a GYŐR-SZOL Zrt. nem kíván élni a szolgáltatás korlátozásának lehetőségével, viszont elvárja a tartozás rendezésének megkezdését. Valamennyi érintett intézményi fogyasztóval tárgyalásokat folytat a társaság, és olyan egyedi programok kidolgozására törekszik, amely az érintettek költségvetési helyzetét figyelembe véve biztosítja a hátralék visszafizetését és a távfűtési szolgáltatás igénybevételének további lehetőségét.